ÖPPETTIDER VARBERG

Terminal
Godsmottagningen(kontoret): Måndag 07.00-16.00. Tisdag-Fredag 06.00-16.00
Virkeslossning Måndag 07.00-18.00, tisdag-torsdag 06.00-18.00, fredag 06.00-16.00.
Lossning/lastning efter 16.00 föraviseras!

Lossning/lastning av övrigt gods Måndag-fredag 07.00-16.00

Stuveri

Ordinarie arbetstid: Måndag-fredag 07.00-16.00. Annan tid efter överenskommelse.

 

 

ÖPPETTIDER HALMSTAD

Administration
Måndag – Torsdag 08:00 – 16:45, fredag 06:00-15:45.

Trafikkontoret 
Måndag – Fredag 06:30 – 16:00

Kattegatterminalen
Måndag  06.00-16.45
Tisdag   06.00-16.45
Onsdag  06.00-16.45
Torsdag  06.00-16.45
Fredag   06.00-15.45

Andra kajer
Måndag – Fredag 07:00 – 16:00 (Andra tider kan diskuteras)

Beredskapsarbetsledare Vid akuta frågor och händelser Beredskapsarbetsledaren har jour under de tider som hamnen inte är bemannad, dvs. mellan 16.00—07.00 måndag till fredag samt från fredag 16.00 till måndag 07.00. Telefon: +46 (0)708 56 32 55

 

Nyheter

HallandsHamnar söker Servicechef till Varberg

HallandsHamnar AB är en fullservicehamn med anläggningar både i Halmstad och Varberg. Vi har bred erfarenhet och kapacitet inom segmenten Container, RoRo, Bulk, Flytande bulk, Biobränsle, Bilar, Projektlaster, Recycling och Skogsprodukter. Vi erbjuder också kringtjänster och kundspecifika lösningar under rubriken HallandsHamnar Add On. Vi är ca 130 årsanställda, omsatte runt 210 miljoner kr förra året samt hanterade ca 4 400 ton gods. Läs gärna mer på www.hallandshamnar.se.

 

Jobbet

Trivs du med att tillsammans med kollegor ta aktiv del i att skapa den utveckling, struktur och effektivitet som krävs för framtiden? Då är du kanske vår nästa medarbetare.

Hamnen i Varberg är mitt uppe i planeringen av en flytt vilket är en spännande utmaning och i det arbetet blir du en nyckelspelare.

Servicechefen har personalansvar för sex verkstads- och anläggningsarbetare. Du rapporterar till Operativ chef och ingår i dennes ledningsgrupp.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

  • Planera, leda och fördela arbetet inom avdelningen
  • Ansvar för personal, budget, verksamhet och arbetsmiljö
  • Ansvar för löpande och planerat underhåll av maskinparken
  • Ansvar för upphandlingar, avtal och leverantörskontakter inom serviceområdet
  • Delta i utvecklingen av bolagets underhållssystem
  • Fortsätta utveckla och driva värdegrunds- och kulturarbetet och det goda ledar- och medarbetarskapet
  • Ledningsgruppsarbete
  • Säkerställa att verksamheten bedrivs i enlighet med policies, lagar, förordningar etc.

 

Vem är du?

Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens och flerårig och framgångsrik ledarerfarenhet från verkstadsindustri. Du har vana att planera och organisera verksamhet som också inkluderar ekonomi, uppföljning och investeringar. Har du erfarenhet av upphandling enligt LOU är det meriterande. Du har tidigare drivit förändringsarbete samt arbetat med kultur- och värdegrundsarbete med goda resultat.

Du skall kunna uttrycka dig i svenska och engelska i såväl tal som skrift och ha god datorvana. B-körkort är ett krav.

Som person trivs du i en miljö med högt tempo och varierande arbetsuppgifter. Du är utvecklingsorienterad och ser lösningar istället för problem. Du är ansvarstagande, förtroendeingivande, engagerad och skapar en god teamkänsla bland kollegor. Du gillar att jobba mot tydliga och mätbara mål. Du är van att växla perspektiv mellan det strategiska och det operativa och uppskattar en organisation som har starka värderingar och förstår vikten av leda i enlighet med dessa.

 

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

För mer information är du välkommen att kontakta Per Synnes, chefsrekryterare Varbergs kommun, telefon: 070-299 15 30, e-post: per.synnes@varberg.se. Det går bra att ringa även utanför ordinarie arbetstid. Ansökan lämnar du på www.varberg.se/ledigajobb och sista ansökningsdag är den 31 januari.

Facklig kontaktperson Ledarna: Hans Gedda tel 010-218 90 40

 

Välkommen med din ansökan!

ANMÄL DIG TILL VÅRT NYHETSBREV HÄR

Följ oss på: